Table of Contents Table of Contents
Next Page  34 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 34 / 48 Previous Page
Page Background

34

2016

מאי

263

גיליון

|

|

טוביה ארז

.1

בחודשים האחרונים יצאה

המועצה במסע פרסום רב

תהודה לשיווק מגרשים לב

ת

ניית בתים בשלב ג'. הפרויקט

180-

בשלבו הנוכחי כולל כ

מגרשים לבתים צמודי קרקע

מ

מתחמים לקבלנים ל

6

-וכ

גורים בבניה רוויה.

השיווק התגלה ככישלון

המגרשים

180

חרוץ. מתוך

מעוניינים.

13

נרשמו רק

מתחמי מגורים

18

מתוך

הוגשה רק הצעה למתחם

אחד. כנראה שכל המכרז

יבוטל.

אני מנסה להבין הכיצד

כל מגרש המוצע למכירה

ביישובי האזור נחטף, ול

ת

עומת זאת אף זוג צעיר אינו

רוצה להגיע לכפר הירוק

והמדהים שלנו. המסקנה

עגומה: הישוב שלנו אינו

אטרקטיבי מספיק ואינו עומד

בקריטריונים המנחים זוגות

צעירים היכן להתגורר. בלי

שיגיעו זוגות צעירים הישוב

הרי צפוי להתנוון.

.2

נתחיל בחינוך: בחודש

שעבר פרסם משרד החינוך

את תוצאות המיצ"ב, שהוא

מעין מתכונת מעודכנת

המשלבת "הערכה חיצונית

סטנדרטית והערכה פנימית

איכותית". נכון, אנחנו לא

בעשיריה התחתונה, אבל

אנחנו גם לא בעשירייה

הראשונה. אנחנו סתם בינו

ת

ניים. מדוע שזוג צעיר יבוא

להתגורר במקום ירוק ככל

שיהיה, כאשר מערכת החינוך

היא סתם בינונית?

המועצה ועובדיה משקיעים

בהקמת מבנים לבתי ספר

חדשים (ולא ירוקים) אבל מה

עם התוכן? מה עם תוכנית

פדגוגית שתקבע יעד שתוך

שנתיים מערכת החינוך, מגן

הילדים ועד בית ספר התיכון,

תהיה פשוט מצוינת? האם יש

תוכנית כזאת? תמהנני.

.3

נמשיך בתעסוקה: שלב ג'

של הכפר כולל גם אזור תע

ת

סוקה (ביחד עם מעלות תר

ת

שיחא). תקנון אזור התעסוקה

עבר בעזרת צוות של הוועדה

לאיכות הסביבה התאמות,

כך שיהיה אזור תעסוקה

ידידותי וירוק. ומאז מה? כל

המאמצים של המועצה ועו

ת

בדיה מופנים לקידום שכו

ת

נות המגורים, כאשר בראש

סדר העדיפויות צריך להיות

דווקא פיתוח אזור התעסו

ת

קה. על המועצה להתמקד

בתוכנית לפיה תוך שנתיים

יעמוד המפעל הראשון באזור

התעסוקה. האם למועצה יש

תוכנית כזאת? תמהני.

.4

נעבור לפרוגרמה ירוקה:

התנועה הירוקה בכפר מנסה

לקדם תוכנית לפרוגרמה ירו

ת

קה אשר תשפר בצורה משמ

ת

עותית את היישוב הקיים, בין

השאר בכל הקשור לתעסוקה,

דיור ואיכות הבנייה. התכנית

קיבלה את אישור המועצה

והיא תעודד עסקים בבתים,

תציע תוכנית לציפוף הבנייה

בה יימצא פיתרון דיור לק

ת

בוצות הקצה - זוגות צעי

ת

רים וקשישים, וכן תשפר את

איכות הבנייה. קידום התוכנית

"נמרח" על ידי המועצה ועוב

ת

דיה, ובמקום ליישם אותה תוך

שנה, עברו כבבר שנתיים וחצי

והיא ממש בהתחלה.

ולמה? כי המועצה מתמק

ת

דת בשיכונים במקום בתעסו

ת

קה, בבניית בתי ספר במקום

בחינוך. הפרוגרמה הירוקה

מגישה לכפר פתרונות לת

ת

עסוקה ולדיור, אולם למוע

ת

צה ולעובדיה אין פשוט זמן

לטפל בפיתוח הישוב הקיים.

האם מדובר בקוצר ראייה או

במריחה מכוונת? תמהני.

.5

הטבות: עוד מסמר בארון

הניוון של הכפר. תושבים קי

ת

בלו השבוע מכתב לקוני של

מנהל מקרקעי ישראל, המו

ת

דיע כי הקרקעות אשר ניתנו

לפני שש שנים לתושבים נל

ת

קחות מהם כעת. מבלי להיכנס

לפלפולים משפטים, נראה כי

המועצה נתפסה עם המכנסיים

למטה. זאת בנוסף להקלת

המס הזמנית שקיבלנו ועומדת

להסתיים תוך שנתיים.

.6

קהילה ותרבות: בלי נקו

ת

דת אור הרי אי אפשר. יש

כאן תושבים וקהילה נהדרים.

הפעילות הקהילתית עניפה

ומגוונת, כולל נושאים ותחו

ת

מים כגון מועדון הזהב, גינה

קהילתית, קתדרה, אומני

הכפר והצריף הירוק, ריקוד

חופשי ועוד. מה שמייחד את

הפעילות, זה שרובה נעשית

על ידי מתנדבים מסורים, ולא

כיוזמה של גוף ממסדי כלשהו.

.7

האם יש סיכוי לשינוי?

בוודאי. הכל בידי המועצה

והעומד בראשה. אבל כדי

שיהיה שינוי אמיתי צריך

להחליף דיסק, לקבוע יעדים

נכונים, להתוות תכניות למי

ת

מוש היעדים ולהגשים. האם

ראש הרשות וחבריו במועצה

יכולים לעשות זאת? זו כבר

שאלה אחרת.

הכותב הוא חבר בתנועת

כפר ורדים ירוק לתגובות:

tuviaerez@bezeqint.net

שבעה הרהורים על מצב הכפר

), מסמוס של תוכניות

3(

), התעסוקה

2(

. למה היישוב כבר איננו אטרקטיבי? בגלל החינוך

1

)7-

ו

6(

). אבל יש בכל זאת תקווה קטנה

5(

) והתעסקות בתפל

4(

חשובות

בית ספר תפן. עוסקים בבניית בתי ספר במקום בחינוך

כל המאמצים של המועצה ועובדיה מופנים

לקידום שכונות המגורים, כאשר בראש סדר

העדיפויות צריך להיות דווקא פיתוח אזור

התעסוקה. על המועצה להתמקד

בתוכנית לפיה תוך שנתיים יעמוד המפעל

הראשון באזור התעסוקה