א-לה כפר | עיתון כפר ורדים והסביבה | גיליון מספר 232 - מרץ 2014 - page 34

34
גיליון 232 מרץ 4102
|
|
\נועם בירן
המשימה אפיק ישראל
היום (4 במרץ) אני מסכם
שבוע ראשון של עבודה
במסגרת תוכנית האימונים
שאמורה להביא אותי ואת
שותפי למרוץ מוכנים נפשית
ופיזית.
לפני כשלושה שבועות הח
ש
לטתי להשתתף באופן ספונט
ש
ני במרתון בארי. הגעתי לשם
ללא הכנות מיוחדות וללא
אימונים. נרשמתי ויצאתי. רוב
רובם של רוכבי השטח מכירים
את מה שנקרא “סינגל בארי"
כסוג של פארק שעשועים
מהנה וזורם, המתאים לרוכ
ש
בים מנוסים וחובבים כאחד.
שטח רכיבה נוח, שאינו דורש
מיומנות טכנית ואף לא כושר
גופני משובח. בקיצור, מתאים
לכל נפש.
אז מה בעצם האתגר במ
ש
רוץ כזה? מה שקובע, כמו
שאומרים אצלנו, הוא הקצב.
הפעם חוויתי את אותם מס
ש
לולים משעשעים וכיפיים
בצורה אחרת לגמרי. 05 ק״מ
(שתי הקפות בנות 52 ק״מ
כל אחת) במהירות ממוצעת
של 52 קמ״ש. זמן סיום
בדיוק שעתיים. התוצאה בה
ש
חלט משביעה רצון מבחינתי,
בעיקר לאור העובדה שהגע
ש
תי לגמרי לא מוכן. מקום 31
מתוך 042 בקטגוריית הגיל
ט
( שלי 94-04) ומקום 7 בק
גוריית גיל הבאה אליה אש
ש
תייך כבר בשנה הבאה.
: כדי להגיע למרתון
המאמן
הדורש סיבולת וכושר גופ
ש
ני ברמה שתאפשר לסיימו
בכבוד, נדרש לעבוד על פי
תוכנית אימונים מסודרת ומ
ש
קצועית. לצורך כך שכרנו את
שירותיו של אופיר גל-און,
מאמן אופניים מקצועי בעל
רקורד עשיר בתחום, לרבות
אימון של הנבחרת האולי
ש
מפית. אנחנו בהחלט מרגי
ש
שים שאנחנו בידיים טובות,
ויודעים שבחרנו באיש הנכון
להביא אותנו ליעדים שהצב
ש
נו לעצמנו.
:
שבוע אימונים ראשון
מסתבר שגם בעת רכיבה על
אופניים מאוד מומלץ לה
ש
החלודה מתחילה להתקלף
הפרטנר שלי סמי ניצל פציעה קלה לחופשה אחרונה בפיליפינים. אז קפצתי ספונטנית למרתון בארי.
המשך ההכנות לקראת מרוץ אופני ההרים הקשה בישראל. אפיק ישראל 4102, יומן אישי, פרק שני
שאיר שתי ידיים על הכידון
ולא לטפל בטלפון הנייד
כפי שנוכח לדעת על בשרו
(תרתי משמע) שותפי למרוץ
סמי אסרף. סמי התהפך לפני
כשבועיים במהלך רכיבה
בזמן שהתעסק עם הטלפון
הנייד ונפצע באופן כזה שה
ש
שבית אותו למשך שבועיים
מכל פעילות. בעודי חותם
שבוע אימונים ראשון מפרך,
סמי עושה דרכו לפיליפינים
לחופשה אחרונה, לפני שהוא
נכנס למשמעת אימונים תו
ש
בענית, וכולי תקווה שישוב
משם כמו חדש.
: לפני שבוע ימים
האופנים
בדיוק הצטיידתי באופניים
חדשים, שילוו אותי
באימונים המפרכים ובמרוץ
עצמו. ההבדל המשמעותי
בין האופניים החדשים לאלו
שהיו ברשותי עד היום, הוא
קוטר הגלגלים (״92 במקום
״62), תכונה המשפרת את
יעילות העבודה, כלומר נד
ש
רשת פחות אנרגיה על מנת
להפיק הספק גבוה יותר
(בעיקר במישורים, בירידות
ובמעברי מכשולים), והרכב
השילדה (סיבי פחמן/קרבון).
המשמעות היא אופניים קלים
יותר ומהירים יותר.
: בסיכומו של
כושר גופני
שבוע האימונים הראשון,
שבמהלכו חוויתי גם שני
אימוני "סולו", הגוף משדר
אותות עייפות, שאמורים
ברבות האימונים להתמתן
מעט. לאט לאט אני מרגיש
שהחלודה נסדקת ומתחילה
להתקלף. מכיר את התחו
ש
שה הזו ומודע לכל תופעות
הלוואי. מעודד מההרגשה
הכללית ויודע שבקרוב ניכ
ש
נס לשיגרת אימונים מסודרת
שתתיתן לנו דחיפה מאוד
משמעותית ביכולת. מרגיש
שאני ממש בתוך העניין,
הדחף לצאת לרכוב כל יום
גדול ומזג האוויר האביבי
ואיתו נופי הגליל המוריקים
רק עושים את החוויה חזקה
ומעצימה יותר. בכל יציאה
לרכיבה מחפש שותפים (לפ
ש
חות בשלב הזה, שבו עצימות
האימונים מאפשרת לרוכבים
ממוצעים גם לקחת חלק),
אבל לצערי בינתיים אני
מוצא עצמי ברוב הפעמים
לבד. שעורי הספינינג בשלב
זה הופכים בעיקר לסוג של
שחרור ועבודה בעצימויות
מאוד נמוכות.
: כן כן, לא די בכך
עלויות
שאתה משקיע את מיטב זמנך
באימונים ובהכנות ומשלם
על כך במעט שעות שינה,
בעייפות מצטברת בכאבים
ולפעמים אף בפציעות, יש
גם הוצאות כספיות בלתי
מבוטלות. עלות האופנים,
תיקונים וחלקי חילוף אם
נדרש, ביגוד ממותג למרוץ,
תוספי מזון מיוחדים על מנת
להשלים חוסרים ולאפשר
לגוף לעמוד במעמסה, תש
ש
לום למאמן מקצועי, מחשב
רכיבה שמנטר את כל נתוני
הדרך והרוכב על מנת לא
ש
פשר למאמן לבצע מעקב
און ליין ולבקר את תהליך
האימון וההתקדמות ובקיצור
הרבה כסף. לשמחתנו הרבה
נרתמה לעזרתינו חברת גר
ש
פיטי שלטים הממוקמת במו
ש
שב מעונה, ואנו מחפשים
עוד שני ספונסרים בעלי
זיקה לספורט הישגי שישמחו
לתמוך בנו ואף לזכות כבדרך
אגב, בחשיפה ופרסום.
: ממתין לסמי
השלב הבא
שישוב ויצטרף לתכנית, ול
ש
מחשב הרכיבה שלי שבאמצ
ש
עותו יקבל המאמן שלי דו״ח
יומי לגבי פעילותי, דופקי
עבודה, עומסים, קצב סיבו
ש
בי רגליים, ועוד, כך שיוכל
לבצע מעקב צמוד ולאמוד
את ההתקדמות ולהתאים את
תכנית האימונים בהתאם.
הכותב במהלך מרוץ
בארי. מסלול קל, אבל
בקצב של 52 קמ"ש
1...,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,...64