Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  10 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10 / 64 Previous Page
Page Background

10

גיליון 442 ינואר 5102

|

|

ניר שילה

פתח דבר

הגיליון הבא של א-לה כפר יופץ ביום חמישי 41.01.32. חומרים למערכת ניתן להעביר עד יום חמישי 01.61

הוצאה לאור:

אשכול מדיה בע"מ, שניר 001

ת"ד 6301 כפר ורדים 0074152

4747799-40, פקס 8381698-050

www.eshkol.co

|

pnay@pnay.co.il

עורך ומנהל

אייל כץ

מייסד ועורך אחראי

ניר שילה

ארבל הלוי

עיצוב:

דפוס ידיעות תקשורת

הדפסה:

www.alakfar.co.il

הגיליון הבא של א-לה כפר יופץ ביום חמישי 2.21. חומרים למערכת ניתן להעביר עד יום חמישי 2.5

סופו של חודש טבת, תחיל

ו

תו של חודש שבט, שיאו של

החורף. גשמי ברכה ממלאים

את מאגרי המים ומרווים את

הקרקע. מדי פעם אנו זוכים

למנת שלג שעוטפת את הק

ו

רקע בלבן ונוטעת בנו תחושת

חו"ל לרגע.

חודש שבט הבא עלינו לטו

ו

בה הוא החודש החמישי בלוח

השנה העברי, המתחיל בחו

ו

דש תשרי. שבט הוא חודש

שחורף ואביב נפגשים בו: הוא

הגבול בין שיא החורף לרא

ו

שית האביב. מזלו של חודש

שבט בגלגל המזלות הוא דלי,

משום שהוא עשיר בגשמים,

ככתוב: "יזל מים מדליו"

(במדבר כד, ז).

לקראת סוף החודש מת

ו

מעטים הגשמים ומתחילים

להופיע סימני האביב. העצים

מתחילים ללבלב (להוציא

עלים), והראשון שבהם הוא עץ

השקד הנקרא גם שקדיה. גם

השדות מתמלאים בפרחי בר,

והארץ מתחילה להתכסות בכ

ו

לניות, בנרקיסים, ברקפות וב

ו

בין הלאומי לאוניברסלי

נטיעות בתפן בט"ו

בשבט לפני שנה

שלג בהר אדיר

בשער:

גיא לוי ז"ל

: כפר ורדים, אבירים, אלקוש, בן עמי, גיתה, געתון, הר חלוץ, זיו הגליל, חוסן, חרשים,

מופץ ביישובים קהילתיים בגליל המערבי

יחיעם, כברי, כליל, לבון, לפידות, מעונה, מעלות, מצובה, מצפה הילה, מתת, עין יעקב, פלך, פקיעין חדשה, צוריאל, תובל, תפן

שאר פרחי אביב בשלל צבעים.

בחודש שבט אנו חוגגים את

ט"ו בשבט, מועד שעבר תה

ו

פוכות רבות בתרבות היהודית

מהיותו ציון לתחילת שנת

המס במקור, דרך חג המב

ו

טא את הערגה לארץ ישראל

בגלות, תיקון סדר ט"ו בשבט

שחיבר בין הקבלה לפרי

הארץ, מועד חשוב בדרכה

של הציונות כשהחג הפך לחג

נטיעות ושחרור הארץ.

ט"ו בשבט הפך בשנים

האחרונות לחג שמירת הטבע.

יש הרואים בכך, במידה לא

מבוטלת של צדק, בריחה מה

ו

מקומי והלאומי לאוניברסלי.

יש המוצאים סתירה בין ערך

לאומי-ציוני שמבטא קשר

של אדם ושל עם לארצו,

לבין ערך אוניברסלי שמציין

מחויבות לכדור הארץ ולטבע

באשר הוא. אך ערכים אלו

אינם סותרים, הם ממשיכים

זה את זה. אהבת הארץ, ארץ

ישראל, הכרתה ושמירתה

הן ביטוי מקומי של אהבת

הטבע ואחריות כלפי כדור

הארץ כולו. מי שמוותר על

שייכותו הלאומית והמקומית,

סופו להיות תלוש מאותה

סביבה עליה הוא מבקש לש

ו

מור. מאידך, מי שמתעלם

ממחויבותו לאנושות ולכדור

הארץ, יפגע במעשיו (אולי

בטווח יותר רחוק) גם בטובת

ארצו ועמו.

ט"ו בשבט הוא חג ציוני,

באשר הוא מזכיר לנו את

ארץ ישראל דרך האילן ופי

ו

רות האילן. ט"ו בשבט מלמד

אותנו על מחויבותנו לארץ

הזו, לאדמה ולפריה. למן

המעשרות שלהן נועד המועד,

דרך סדר ט"ו בשבט והבאת

פרי מארץ ישראל לתלמי

ו

די החדר בגולה, ועד שבוע

שמירת הטבע במדינת יש

ו

ראל. ט"ו בשבט מלמד אותנו

להתייחס להכיר את ארצנו,

לכבד אותה ולשמור עליה

ועל הטבע כולו.

אסיים בשירה של נעמי

שמר שירת העשבים ובתפילה

לחורף מבורך ושלום.

קריאה נעימה

שירת העשבים

מילים ולחן: נעמי שמר

דע לך

שכל רועה ורועה

יש לו ניגון מיוחד

משלו

דע לך

שכל עשב ועשב

יש לו שירה מיוחדת

משלו

ומשירת העשבים

נעשה ניגון

של רועה

כמה יפה

כמה יפה ונאה

כששומעים השירה

שלהם

טוב מאוד

להתפלל ביניהם

ובשמחה לעבוד

את השם

ומשירת העשבים

מתמלא הלב

ומשתוקק

וכשהלב

מן השירה מתמלא

ומשתוקק

אל ארץ ישראל

אור גדול

אזי נמשך והולך

מקדושתה של הארץ

עליו

ומשירת העשבים

נעשה ניגון

של הלב.