Table of Contents Table of Contents
Next Page  27 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 27 / 48 Previous Page
Page Background

2017

מרץ

275

גיליון

|

|

27 |

,48 ˙˘

כרמי‡ל, ‰חרו

info@yerushalmy.co.il www.yerushalmy.co.il

בזכות השירות, האיכות,

המחיר והניסיון הרב

האביב כבר כאן

זה הזמן להתחדש

גם בבית

12

מגיל

המטוטלת חוזרת לאט לאט למרכז, ואנשים מבינים שצריך

לשלב את הטכנולוגיה גם בחיי היום יום. זה יגרום לכך שהדור

הזה כן יחפש את הקהילתיות בעתיד.

״הדוגמה הכי טובה היא ההרחבות בקיבוצים. בקיבוץ

שהשכיל לעשות סינון כמו שצריך ולקבל אליו אנשים

מתאימים, שמחפשים את הקהילה ולא רק לשפר דיור, רואים

שהאוכלוסיה שהגיעה מבחוץ ׳הרימה׳ את הקיבוץ כולו

והפיחה רוח חיים גם אצל הוותיקים״.

ההורים צריכים להתארגן

ליאון מקפיד לספק עצות פרקטיות להורים, שמעוניינים

למנוע את ההשפעה ההרסנית של ״דור המסכים״. ״המטרה

המרכזית היא שהילדים יצברו כמה שיותר שעות אימון

בתקשורת בינאישית, שלא מתווכת על ידי מסך״, הוא אומר.

״חשוב מאוד למנוע מהילד את החשיפה לסמארטפונים עד

גיל כמה שיותר מאוחר. ילד שמקבל טלפון רק בכיתה ז׳,

ההתנהלות שלו הרבה יותר שפויה לעומת ילד שמקבל אותו

בבית ספר יסודי. הם בכלל לא מסוגלים להתמודד עם הדברים

שהם נחשפים אליהם״.

- נניח שמקבלים את עמדתך. איך מתמודדים עם

ההתעקשות של הילד שיאמר, בצדק, ש״לכל הילדים בכיתה

כבר יש סמארטפון״?

״הדרך היחידה למנוע את החשיפה בבית הספר היסודי היא

להתארגן כל ההורים ביחד ולהחליט שלא נותנים לילדים

סמארטפון בגיל הזה. זה אמנם נשמע מוזר, אבל היום בארץ זה

כבר מתחיל לתפוס בחלק מהמקומות״.

נקודה נוספת שמדגיש ליאון היא להקפיד על מסגרות חינוך

בלתי פורמלי לילדים, כלומר השתתפות בתנועת נוער וחוגים.

״חשוב שההורים יתחברו ביניהם, כדי שגם הילדים יתחברו

מחוץ לשעות בית הספר״.

גם פעילויות ספורטיביות הן מצרך חשוב עבור ילדים.

ליאון: ״מכיתה א׳ ילד צריך לעשות ספורט לפחות פעמיים

בשבוע, חוץ משיעורי הספורט בבית הספר. זה מקבל חשיבות

מיוחדת בגילאי העל-יסודי, וכדאי ליצור מסגרות של ספורט

חובבני לילדים ולנוער. בנוסף, ראשי היישובים צריכים לדאוג

שמגרשי הספורט והמתקנים יהיו זמינים בקיץ ובחופשות עד

שעות מאוחרות, ומדריכי נוער יימצאו במגרש כדי לעודד את

בני הנוער לעשות ספורט.

״וכמובן״, מסכם ליאון, ״אין להמעיט בחשיבות של הטקסים

המשפחתיים: ארוחת ערב משותפת, חופשות משפחתיות

כשניתן, ופעילויות קבוצתיות״.

״אני תמיד יושב עם ראש הרשות ושואל

אותו: כמה בני נוער אצלך חברים

בתנועת נוער, והאם הקדשת לזה מספיק

משאבים? כל ילד שהגיע לשכבה בוגרת

בתנועת נוער, נמצא במקום אחר מבחינת

הכישורים החברתיים שלו״